Ommetje - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Carla van de Weijer - WaarBenJij.nu Ommetje - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Carla van de Weijer - WaarBenJij.nu

Ommetje

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

01 Augustus 2017 | Nederland, Maasbracht

Er volgde gisteren avond nog vele verhalen. Ze had veel meegemaakt met haar pleegkinderen. Onvoorstelbaar dat je dat voor je mede mens over hebt. Ze heeft er een koninklijke onderscheiding voor gekregen die Joke dik verdiend heeft. Respect.
Vanmorgen 1/8 zwaaide ze me uit en vervolgde ik mijn weg.

Eerst maar eens van die drukke weg af. N stukkie door het bos. Via Heythuisen naar Baexem. Koffie en toilet bij het kasteel in Baexem en daarna via Greathem naar Thorn. Ik was inmiddels mijn fietsknooppunten route al lang kwijt en liep op de Tomtom. Om maar snel een x-aantal kilometers te overbruggen. Straks in België moet ik wel de GR5 volgen anders raak ik de weg kwijt. Dus nu ik nog een beetje af kan snijden doe ik dat.

Ik heb in Thorn de Kapel aan de Heerbaan opgezocht. N plek waar ik al vaak geweest ben op mijn wandeltochten. Ik heb daar verschillende kaarsjes aangestoken. N gebedje gedaan……

Om aan de andere kant van de Maas te komen moest ik n stukkie terug. Via de snelweg A2 kon ik de Maas en het kanaal oversteken. Het was een druk stuk. In Maasbracht heb ik naar een camping geïnformeerd. Ze verwezen me naar een boerderij camping Sangershoeve in Ohé en Laak.
Op de weg daar naar toe heb ik mijn eerste stortbui over me heen gekregen. Gelukkig had ik van te voren de hoes over de rugzak getrokken op een plekkie waar ik al een andere bui stond af te wachten. Want lopend over de hoge dijk kon ik geen kant op. Volledig onbeschermd was het gewoon doorlopen. Het waren de laatste loodjes voor vandaag. Gedoucht voordat ik aangekomen ben.

Maar desalniettemin was de warme douche een poos later weldadig.
Omdat het alweer dreigde te gaan regenen heb ik snel de buitentent opgezet en toen binnen even een belletje met schoonmoeders gedaan. Kort, omdat haar eten er aan kwam. De volgende keer zullen we langer bellen. Na mijn douche heb ik ook voor het eerst mijn potje gekookt. Dat ging helemaal niet slecht en ik heb netjes alles opgegeten.
Inmiddels is het bedtijd voor mij. Morgen nieuwe dag.
Eens kijken waar ik dan weer uitkom.





  • 01 Augustus 2017 - 21:52

    Marieke:

    Hoi Carla,

    Wat leuk om te lezen waar je allemaal geweest bent vandaag.
    Allemaal bekende plaatsen voor mij die ik op het werk regelmatig voorbij zie komen.

    De camping waar je vannacht overnacht is toevallig van de ouders van mijn collega.

    Hoe klein kan de wereld zijn

  • 02 Augustus 2017 - 00:42

    David:

    salut cv madam j espere que tout va bien avec vous je te souhaite bon courage et a la prochaine
    Quindi viauguro buona permanenza



    grt David

  • 02 Augustus 2017 - 10:04

    Rianne:

    Hoi Carla

    Heerlijk weer om jou belevenissen te lezen.
    Ik geniet met je mee. X

  • 02 Augustus 2017 - 11:02

    Carlies:

    Hoi Carla
    Wat stoer zeg weer zo'n lange wandeltocht. Daar neem ik mijn petje voor af. Ik wens je een goede reis met mooie ontmoetingen zoals die Engel waar je zomaar mag slapen. Ik ga je zeker volgen, want het is leuk om je verhalen te lezen.
    lieve groetjes Carlies

  • 02 Augustus 2017 - 11:24

    Manuela Brienen:

    Hallo Carla
    Heel veel succes tijdens je verre wandeltocht ik ga je zeker volgen.
    groetjes Manuela en Eric

  • 02 Augustus 2017 - 11:59

    Willemien Vd Heijden:

    Hoi Carla heel veel wanderl plezier ,en leuk om je weer te volgen ,
    Heel veel succes van uit Boxmeer

  • 02 Augustus 2017 - 12:26

    Sannie En Lenie:

    Hoi Carla,
    Wat spannend allemaal. En wat geweldig wat je meemaakt, Succes voor de volgende stappen.
    En we blijven je volgen, erg leuk elke keer je verslag.

  • 02 Augustus 2017 - 14:06

    Anneke Franken:

    Wat goed Carla, heel veel succes, ik ga meegenieten in je blog

  • 02 Augustus 2017 - 14:20

    Hetty:

    Hoi Carla
    Wist niet dat je al aan de grote reis begonnen was, heb je ook niet meer gezien!
    Bij deze een hele goede reis en ga er van genieten!
    Ga zeker je verhalen weer lezen!
    Gr Hetty xxx

  • 02 Augustus 2017 - 15:08

    Mechelien Michiels:

    Wat knap van je om weer zo'n verre tocht te gaan maken. Succes en vooral veel plezier.

  • 02 Augustus 2017 - 17:17

    Nelly En Guus:

    Hoi Carla,

    Je hebt er alweer een paar dagen op zitten...complimenten dat je weer een tocht gaat maken. Met veel leesplezier en prachtig genomen foto's kijken we uit naar je tocht.
    Vele groetjes van Guus en Nelly uit Lievelde

  • 02 Augustus 2017 - 17:51

    Bets Van Den Berg:

    wat stoer Carla ik ga je volgen succes
    gr UT plo

  • 02 Augustus 2017 - 23:13

    Ad V D Berg:

    Hoi Carla,
    Heel veel plezier met jou voettocht.
    We gaan je volgen. Succes.
    Gr. Ad.

  • 03 Augustus 2017 - 11:36

    Riekie En Ton Geerlings:

    Heel veel succes en we blijven je volgen. Groetjes uit Apeldoorn

Tags: Ohe en Laak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Hallo, Ik ben Carla. Sinds enige jaren kan ik reuze genieten van lang onderweg zijn. Ook nu ben ik weer op stap gegaan. Waarheen, dat weet ik niet. Met rugzak en tentje hoop ik in ieder geval te kunnen genieten van alles wat op mijn pad komt.

Actief sinds 11 Juli 2017
Verslag gelezen: 991
Totaal aantal bezoekers 42038

Voorgaande reizen:

06 Juli 2021 - 12 Augustus 2021

Van Zuid naar Noord Noorwegen

22 Juni 2020 - 16 Augustus 2020

Van waar naar waar?

30 Juli 2017 - 30 November 2017

From Home to Rome.

Landen bezocht: