Net nog Nederland - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Carla van de Weijer - WaarBenJij.nu Net nog Nederland - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Carla van de Weijer - WaarBenJij.nu

Net nog Nederland

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

03 Augustus 2017 | Nederland, Maastricht

Woensdag 2 augustus.
Het had die nacht hard geregend. Ik hoorde het kletteren op de tent. Gelukkig is de tent goed waterdicht. Er lagen wel enkele druppels van condens op de binnen tent. Na mijn ontbijt heb ik alles opgeruimd en heb toen de tent van binnen en van buiten met mijn duizend dingen doekje drooggewreven. Het meeste water is er dan vanaf. Daarna moest ik nog mezelf opknappen en tandenpoetsen. Bij het openmaken van mijn toilettas bleek dat ik het dopje van de conditioner niet goed had dichtgedraaid. Vette pech. Balen. Alles zat onder. Maar goed. Ik heb dat wat ik nodig had afgespoeld en de rest in een plastic zak gewikkeld. Dat kwam vanavond wel weer.

Wat volgde was een lange zware dag met veel lange rechte wegen. Lange stukken die ik in stukjes hakte door me te concentreren op een grote boom, een hijskraan, een wit paaltje of noem maar op.
Het was een zware dag. Pijntje hier, rugzak die niet lekker zat, sombere gedachten en op het einde van de dag begon het weer te regenen.

Wat was ik blij dat ik er was. Toen het ff droog was snel de buitentent opgezet en me terug getrokken in de tent. Daar eerst maar eens tot rust gekomen, de binnentent gehangen en lekker wat gerommeld. Daarna eerst maar de toilettas geheel uitgewassen en een lange douchebeurt volgde. Als traktatie in een restaurant eten maakte de dag compleet. Daarna bedtijd. Morgen op naar Maastricht.

Donderdag 3 augustus.
Toch nog slecht geslapen. De hele avond heeft er een baby gejengeld. Niet dat het kindje ontevreden was meer kraaien en niet in slaap komen. Ik had de ouders en het kindje al gezien toen ik in het restaurant zat te eten. Ze kwamen aanlopen met grote rugzak en een baby in de draagzak.

Een poosje later zag ik dat ze hun tent vlakbij neer hadden gezet.
N hele onderneming om met z’n klein kindje een eind te gaan wandelen. Het heeft de verdere nacht veel geregend maar ik lag prima droog in mijn tentje. Ik had alleen mijn matje niet hard genoeg opgeblazen. Dus op een gegeven moment trok de kou toch door zodat ik het matje tóch nog op moest blazen. Het komt precies dat opblazen. Blaas je te hard dan lig je op riggels. Blaas je te zacht dan lig je er al snel doorheen. Het matje heeft ongeveer een dikte van 5 cm.

Om 8 uur werd ik wakker gebeld door Harry. Of ik de voicemail van Dirk nog gehoord had. Ik moest voor 12 uur bij de Deken van St Servaas in Maastricht zijn. Dan kreeg ik de stempel en de zegen. Ik dus als de wiedeweerga alles inpakken. Het was op dat moment droog en zag op buienalarm dat er om 9 weer een bui aankwam. Ik redde het net. Had voor de zekerheid alles op een overdekt plekkie neergezet. Ik moet de buitentent van binnen en buiten even met een doek afdoen. Anders zit er teveel water op. Daar gebruik ik mijn witte sjaaltje voor. Eigenlijk gebruik voor bijna alles mijn witte sjaaltje.

Toen alles gepakt en gezakt was, was het wegwezen. Ik had nog niet gegeten maar daar had ik geen tijd meer voor en ik had alleen nog maar een stuk brood over van afgelopen zondag. Daar had ik ook geen zin meer in. Maar nooit iets weggooien voordat je nieuwe hebt. Dus toen ik kilometers verder bij een tankstation een broodje kon kopen ging het oude stuk brood de berm in. Voor de muisjes. De helft van het broodje werd lopend opgegeten want ik moest op tijd zijn. En de andere helft zit nu nog in het zakje.

Ik was op tijd in Maastricht. 11.30 uur kwam ik daar aan. Even fatsoeneren en toen belde ik bij nummer 3 aan. Geen gehoor. Nog maar eens aanbellen. Geen gehoor. Daar sta je dan 2,5 uur hard doorgelopen met een zware rugzak. Door de regen. Geen tijd om te schuilen. Ik baalde. Toen kwam er een mevrouw. De Deken was niet thuis. Nee, hij had geen tijd. Er kon geen afspraak gemaakt zijn. Tsja, wie ben ik om dat te bestrijden.

Maar ja, ze had wel een originele stempel voor in mijn Pelgrimspas. En ja, ze had ook nog wel een steker van de heilige Servaas die gezegend was. Dan had ik toch wat. Prima. Ik ben de kerk in gegaan om nog een kaarsje op te steken. Entree €4,50. Verdorie dat nu ook nog. Balend ben ik even in de dagkapel gaan zitten. Maar ja, ik wilde toch echt dat kaarsje aansteken bij het graf van de heilige Servaas. Dus ik heb entree betaald. Op zoek naar het graf. Onderwijl nog de schatkamer bekeken. En daarna onderin de kerk het graf gevonden een kaarsje aangestoken en een intentie in het boek geschreven welke komende zondag in de kerk wordt voorgelezen. Doel bereikt.

Vervolgens even naar de Onze Lieve Vrouwekerk. Ook een kaarsje aangestoken. En wat doe je nog meer in Maastricht. Winkelen. Ja, ik heb even gewinkeld en daarna door naar neef Dirk. Onderwijl ik op weg was kreeg ik een video app telefoontje van Harry. Hij was met Lizet bij oma op bezoek. Ik kon ze allemaal zien en horen. Oma was vrolijk en vond het zo praten met elkaar erg leuk. Het deed mij ook ontzettend goed. Daarna weer door naar Dirk Ik was toch nog wat vroeg en heb op de stoep van de voordeur de appjes afgewerkt.

Toen hij thuiskwam kreeg ik een liefdevol ontvangst. Koffie, douche, mijn tent drogen, de was gedaan, spullen uit de rugzak gegooid omdat het toch teveel is. En Dirk had overheerlijk gekookt. Daarna de tuin bewonderd en een heleboel pruimen gegeten. Zijn vijgenboom ontdekt waar overheerlijke vijgen aan hingen. We hebben deze lekker door de yoghurt gedaan.

Heerlijk uitgebreid over de aankomende route gekletst. Dirk weet heel veel van deze omgeving en heeft me verschillende tips van de hand gedaan. En daarna natuurlijk op tijd naar bed. Rust heeft men nodig als je zulke dagen maakt.





  • 04 Augustus 2017 - 19:03

    Arno Kusters:

    Carla

    Wat is het leuk om je verhaal te lezen.
    Het is wel een hele onderneming.
    Ik vind het knap van je dat je dit maar even doet.

    Ik kan de andere verhalen niet afwachten

    Veel succes en plezier van dit avontuur

    Groetjes arno

  • 04 Augustus 2017 - 19:12

    Tilly:

    Hallo Carla,
    Je kent me niet maar mijn wandelvriendin Maria uit Schijndel wel. Ik ga je ook volgen en wens je veel wandelplezier op weg naar Rome! Heel veel succes, en buen camino!
    Groetjes
    Tilly Hendriks

  • 04 Augustus 2017 - 19:35

    Bert :

    Hoi Carla zag gisteren dit voorbij komen dus gelijk aangemeld .trots op je .wens je heel veel succes.
    En veel veilige km.s Houden je reisverslag in de gaten

  • 04 Augustus 2017 - 20:02

    Robert:

    Hey Carla, ik volg je op je tocht naar Rome, van begin tot en met het einde in Rome. Je maakt wat mee zo in een paar dagen. Daar doen we in Plo een heel jaar over. Dat is natuurlijk waarom je dit doet. Alle ontmoetingen, teleurstellingen, vreugdemomenten, overwinningen. Alles komt voorbij. Heel veel plezier in het buitenland, want daar zul je nu wel zijn. Groeten Robert

  • 04 Augustus 2017 - 20:11

    Rita:

    Hoi Carla,
    Heel veel wandelplezier op weg naar Rome!
    We gaan je weer volgen.
    Succes! Groeten Rita

  • 04 Augustus 2017 - 21:22

    Marga:

    Hee Carla, mooie foto's , jij maakt het wel mee zeg. Nou toi toi maar weer en na regen komt zonneschijn ! Groetjes en veel wandel plezier.

  • 04 Augustus 2017 - 22:07

    Mandy:

    Lieve Carla,

    Ups en downs lees ik. Het is niet gemakkelijk, maar je doet het geweldig!

    Liefs en ook een kus van de kleine Sil :-)

  • 04 Augustus 2017 - 23:33

    Maria Van Der Zanden:

    Ha Carla, super zeg dat je weer op weg bent en dat wij met je mee mogen........ ik zou mooi bij neef Dirk gebleven zijn ;) !!!
    Ik wens je een heel mooie reis toe met veel doorzettingsvermogen en veel genieten van de mooie lieve bijzondere mensen die je gaat ontmoeten.
    Het ga je goed!

  • 05 Augustus 2017 - 09:07

    Jan School:

    Op het feest van mijn broer Tonny School hebben we elkaar gesoroken over mijn wandeltocht naar Rome.
    Veel sukses,heb vertouwen dan komt alles vanzelf goed.

  • 05 Augustus 2017 - 16:16

    Tonny School:

    Dag Carla,

    Geweldig hoor, ben je toch vertrokken, vindt het ook heel knap dat je dit weer doet, je ben een
    doorzetter hoor, maar dat wist ik al!
    Ga je zoveel mogelijk volgen als ik kan, zal deze week Harry bellen en er een beetje opletten!
    Carla, veel succes en voorspoed en geniet ervan!

    Groetjes ook namen Alda natuurlijk!

  • 05 Augustus 2017 - 22:01

    Fam. Van De Weijer:

    Dag Carla,

    Wij zijn bezig met de voorbereidingen van het feest van Jos. Ondertussen zijn we jou foto's aan het bekijken en we willen je heel erg veel succes wensen met deze bijzondere uitdaging, deze geweldige tour.
    We proosten nu op jou en morgen op de 90 jarige.
    Heel veel succes. Familie van de Weijer

    Hoi Carla, ik hoop dat je een fijn onderkomen om te overnachten hebt gevonden in het waalse land. Kijk uit naar je volgende verhaal. Dirk

  • 05 Augustus 2017 - 22:57

    Sannie:

    Hoi Carla,
    Wat leuk om weer van je te horen. Ja soms zal het best zwaar zijn, en zijn er natuurlijk momenten dat je veel tijd hebt om na te denken. Wens je weer een goede verdere reis, en met veel plezier en doorzetting. Je bent een topper hoor. Dikke knuffel, groetjes Sannie

  • 06 Augustus 2017 - 11:28

    Nelly :

    He, ik al denken Dirk ....maar blijkt een andere Dirk te zijn waar je naar toe ging. Succes verder en groetjes. Guus en Nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Hallo, Ik ben Carla. Sinds enige jaren kan ik reuze genieten van lang onderweg zijn. Ook nu ben ik weer op stap gegaan. Waarheen, dat weet ik niet. Met rugzak en tentje hoop ik in ieder geval te kunnen genieten van alles wat op mijn pad komt.

Actief sinds 11 Juli 2017
Verslag gelezen: 1032
Totaal aantal bezoekers 41954

Voorgaande reizen:

06 Juli 2021 - 12 Augustus 2021

Van Zuid naar Noord Noorwegen

22 Juni 2020 - 16 Augustus 2020

Van waar naar waar?

30 Juli 2017 - 30 November 2017

From Home to Rome.

Landen bezocht: